Måndag

Måndag igen. Veckan är igång. Ett litet miniavbrott på torsdag med röd dag. Sen jobbar jag på fredag. Tanken var ledighet men vi har mycket att göra och jag har elever som behöver köra så jag la in fyra timmar på schema. Vilken helg vi hade hörni! Längtan till sommaren och semestern drog igång rejält! Vi åt glass, hängde hemma hos Hana, på Friskis och ledde pass, lekte och avslutade med fotbollsträning igår. Det är kul! Jag kan verkligen tänka mig att bli en "fotbollsmorsa"! Måste börja plugga på lite regler och taktik nu bara.. 
.
.
 
Idag var jag och träffade Texas nya pedagoger inför nästa läsår. Min lilla börjar bli stor! Det är något vi båda ser fram emot, men oj vad jag verkligen ser vikten i att prata och fråga om dagarna. För nu flyttas han liksom in på skolan "på riktigt" och det är ett annat tempo och mycket mer barn. Och barn är barn. Som ni alla vet. Det finns barn som säger dumma saker, retas, knuffas osv (pga så mycket olika anledningar), och vikten i att vara närvarande och frågvis blir bara viktigare och viktigare i sitt eget barns liv. Även rektorn var på plats, gullade honom skarpt. Han sa några riktigt kloka ord spm jag tar/ tog med mig in i det som komma skall. 
.
Avslutar med ett GRATTIS OCH HURRA för min bästa pärla, Martina! Igår fyllde hon år och på lördag blir det mys tillsammans med våra minijuveler! 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jossan

- och en dammråtta här och där

RSS 2.0