HLR

Denna kväll spenderades på Friskis, ingen träning dock. Utan HLR utbildning, så nyttigt och nödvändigt. Känner mig så mycket mer förberedd om jag skulle hamna i en situation som kräver hjärtkomprissioner och andningshjälp. Även genomgång av hjärtstartaer och hur man hjälper någon som satt i halsen. Har du inte gått men får möjligheten så ta den! 

Orkar inte

Orkar inte med mig själv, alltid natten fredag tilllärdag sover jag så dåligt. Vaknar flera ggr/ natt och vrider och vänder på mig. Runt 05 ger jag oftast upp. Undra varför det är just den natten som blir så?!? Mitt inbyggda "jagande" och upplägget för ledig dag? Hur ska jag planera dagen? Hinna med det det och det? 
.
Från tisdagens pass, strikta militärpressar 6 rep x 3 set på 30 kg. Det är tungt. Tycker jag. Ska se om jag kan nå progression då jag nu kör tyngre och färre reps i mitt överkroppspass. 
På tal om träning. Har sakta börjat "trappa ner"/ lägga om mitt schema. Ett intervall pass HIT på 20 min, tungt överkroppspass med 5-6 rep x 3 set 5-7 övningar, ett tyngre benpass (fast här flummar jag gärna iväg, älskar träna underkropp och vill testa alla övningar jag ser på sociala medier), ett intervallpass på bandet från Försvarsmakerna app och promenad. Vardagsmotionen är fortfarande det som går sämst för mig. Och det som är viktigast av allt! 
Intervallpasset från FMTK heter ÖB:s supertusing och upplägget är 4 varv av följande: 100 m högintensiv löpning, 30 sek vila, 209 m högintensiv löpning, 30 sek vila, 300 m hög löp, 30 s vila, 400 m hög löp, 30 s vila, 10 utfallsteg bakåt/ ben 10 sit up 10 knäböj 10 armhäv 30 s vila och om igen. Igår tyckte fick jag sänka tempot på intervallerna. Hade inget tryck i benen. Kändes som ett nederlag men jag körde hela passet. Har aldrig avbrutit ett pass och igår skulle absolut inte bli första gången. Så sänkte tempot lite och körde det klart. och det i sig var ju en slags vinst. 
 
Vi avslutade med glass och after school på Uptech! 

Rutiner

En av våra rutiner (welcome to the Queen of rutiner) är våra kvällar. Lilla aktuellt vid 19.15, efter det lite tandborstning osv. In på Texas rum, jag börjar min rörlighetsträning/ stretching. Texas grejar runt med lite av varje. Han hoppar i säng, bläddrar i böcker eller tidningar. Jag försöker mig på graciösa rörelser (tycker inte jag blir speciellt mkt rörligare iof men det är skön grej). Vid åtta har Texas somnat, jag är klar med mitt. placerar mig i soffan med te och för stora mängder keso/ kvarg/ fröblandning (på riktigt, hur kan jag tycka det är SÅ gott och ha så svårt att alltid ta flera portioner?!?) och kollar serie eller dokumentär. Klockan tio somnar jag med någon podd ljudandes. 
 

Jossan & Texas

- och en dammråtta här och där

RSS 2.0