Vad jag äter

Folk undrar ibland vad jag äter och de tycker det är så bra mat. Ja det är det. Och det jag äter och lagar är SÅ ENKELT! En fulllassad plåt med vitkål, blomkål, rödlök (morot, potatis, palsternacka and so on är också topp att ha på). Salt & peppar plus olja. Tjoff in i ugnen. När det sköter sig självt fixar jag stor bunke med sallad. Babyspenat, grönkål, lite soltorkade tomater. Varjr af är det bara att lägga plåtmaten i en bytta, sallad i en och protein i en. Har alltid kokade kalla potatisar i kylskåpet. Skivar ner en styck i salladen varje dag. Och sammingen är iof att jag tjoffar ihop plåtmaten, potatisen och salladen i en stor bytta till lunchen på jobbet. Enkelt, snabbt och så gott! På morgonen gröt (hur enkelt?)  med frusna hallon, keso och kvarg. Till kvällsmat sallad, plåtmat och oftast stekt ägg med ost eller omelett. Thats it. Och nej, Texas äter inte allt ovan. Ägg och omelett äter han. Och potatis. Och typ allt annat som
barn äter. Risifrutti är hans favo i kombo med knäckemacka. Och hörni, jag är en sucker för scones med Bregott och ost på. Det äter jag ca 2-3 ggr i månaden. Och äter då tills det tar slut!! Med orimlig mängder pålägg på! 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jossan

- och en dammråtta här och där

RSS 2.0