Torsdagsfys

Torsdagkväll i soffan framför Barnkanalen. Snart dags för Texas att lägga sig och jag läsa några sidor ut Harry Potter. Haft en rolig dag, efter uppkörning (eleven klarade sig galant, skönt!!!) och en enkellektion hämtade jag Texas på föris. Vi drog och hämtade Friskisbilen och åkte till Långserum kursgård. Där var det fullt av peppade och glada barn och vuxna som var redo för familjefys ute i solen. Och så de körde på och kämpade! Underbart att se all denna glöd hos både stora och små. Efteråt var alla svettiga och ett dopp i sjön satt verkligen på sin olats. 
.
Imorgon blir det fyra timmars jobb och sen helg. Vi har bjudit in oss till Bella (min fantastiska värd på Friskis) och hennes familj på lite skönt eftermiddags/ kvällshäng. Bra start på helgen tänker jag. 
.
Veckan har gått i rasande tempo, Texas hade lyxen att tillbringa tisdag-onsdag hos bonusfamiljen i Kaxholmen. Han levde livet så att säga. Så tacksam för deras vänskap, kärlek och trygghet de ger mig och framförallt Texas. Jag har jobbat och lett familjefys på eftermiddagarna. Både vätterstranden och mjölkafållan. Den egna träningen känns sådär. Jag tränar men känner inte det ordentliga "pumpet"... surt sa räven men bara försöka leta fram det igen! 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jossan

- och en dammråtta här och där

RSS 2.0