Rullar på

Vårt fantastiska sommarlov rullar på. Vi tar sovmorgon nästintill varje dag, om en vecka är det dags att vakna till klockan igen. Dagarna är långa, vi är mest utomhus och har det skönt. Ofta tillsammans med goda vänner. Vissa dagar är det bara vi. Är otroligt tacksam över vår fina och varma vänskapskrets. 
.
.
Igår fick vi komma till Stina, hon arbetar som flygledare. Vi blev så väl mottagna med rundtur i en av flygplasens brandbilar. Runt hela området körde vi, på landningsbanan var vi uppe i 110 km/ tim med brandbilen. Vi körde med sirener, vi fick spruta vatten och pulver och vi fick se de små planen/ helikoptrarna på flygklubben. Efter rundturen var vi i tornet med S. Två flyg landade, vilket jobb hon gör. Jag tycker det är så intressant att fråga 1000 frågor om vad andra gör på sina arbeten. Detta yrke är ju just ett sånt. 
.
Nu är det dags att ta frukost och kicka igång dagen. Hämta Elvira vid 16 för övernattning och utflykt till Gränna imorgon. 
.
Jag är lite uppe i tankar, dels i flytt men också i bostadsbidrag. Misstänker att jag fått för mycket bidrag då de anser att jag har "för mycket" pengar sparat på banken. Så ägnar en hej del tankar på detta. Vill bara få ett ja eller nej och vid ett ja, veta vilken summa det handlar om att beta tillbaka. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jossan

- och en dammråtta här och där

RSS 2.0