Dagarna innan

Nu är vi inne på sista dagarna av denna långa härliga ledighet. Den har gjort gott. Men vi är redo för hösten. Texas längtar till fritids och förskola. Jag vet att bara jag kommer igång med jobbet gillar jag vardagen (men just nu lite av och på i huvudet och kroppen) Så bring it on! Var faktiskt förbi Texas klass/ fritids tidigare idag för att checka av inför lämningen på torsdag (han fick sommarlov även onsdag då det blir sleepover i Kaxholmen tis-ons). Träffade Texas blivande pedagoger/ lärare, fick lite tid att prata kring Texas mage och toalettrutiner. Och hans pappa. Just nu är det inga speciella frågor eller funderingar men det är otroligt viktigt att alla vuxna som är i Texas närhet är införstådda och vet hur läget är. Vi kommer prata mer om detta när vi ses på det första föräldrarsamtalet kommande veckor. En utav pedagogerna lever själv i ett förhållande som inte hör till det "normala" som skiljer sig från normen. Hon påpekade att de är noga med hur man ställer frågor eller pratar om just detta med mamma-pappa-barn. Jag känner mig trygg. 
.
Texas fick åka med mormor ut till landet idag och sova kvar till imorgon. Jag tänkte fixa lute hemma men det finns liksom inte så mycket jag kan göra. Inför flytten alltså. Börja städa en massa känns "onödigt" då jag kommer behöva dra över allt en gång till. Men visst, grovgörat är ju aldrig fel att göra redan nu.
.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jossan

- och en dammråtta här och där

RSS 2.0