Käftsmäll

Down. Fick en tråkig käftsmäll igår. Då min utbildning till trafiklärare tydligen räknas in som studier på gymnasienivå och även u.s räknas in under denna kategori har jag redan nyttjat 60 av mina 80 veckor jag får ta CSN för. Var så säker på att min utbildning i Örebro var en KY utbildning så just därför jag inte ens tänkt tanken att detta skulle sätta käppar i hjulet för mig. Så nu har jag alltså bara 20 veckor kvar på denna nivå. En termin, resten skulle jag behöva klara mig utan lån. Och det kommer jag inte fixa. kan inte gå in i detta och förlita mig helt på att ett extrajobb kan trygga upp oss ett helt år. Känner mig såklart nedstämd och ja, lite tom. Så jag fortsätter som trafiklärare (förhoppningsvis vill de ha mig kvar!) och hjälper ungdomar till att få sitt körkort. Hjälpa och jobba med folk på annat sätt får jag göra i nästa liv. 
.
Försvarsmakten vore något för mig men även där är det svårt att ro ihop allt som ensam inkomsttagare med barn.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jossan

- och en dammråtta här och där

RSS 2.0