En dag i november

Jag blir så jävla less på mig själv ibland alltså. Det gula barret är numer lite mer gult. Hej och hå.
.
Det var mycket trevligt idag på ÖF, jag kom på mig själv med att sitta och predika över det här med "no carbs", för mig har det funkat jätte bra. Men det gör det säkert inte för alla. Plus att jag inte gått all in så att säga. Det jag gjort med kosten är att jag plockat bort riset, potatisen, pastan och brödet. Men äter fortfarande morötter, frukt och lite godis då och då. Och en kaka ibland.
Svarade även på frågan om Texas pappa och varför jag är ensam. Jag drog inte hela karusellen, men kände mig ändå väldigt trygg i mitt svar. Vad sen de andra mammorna tycker och tänker rör mig inte alltför mycket i ryggen. Det är och kommer alltid vara de som tycker att mitt val och mitt beslut kanske går emot deras normer, men de flesta verkar ta det med ro.
De ser Texas, de ser mig och de ser oss tillsammans.
Vad de då ser hoppas jag är kärlek.
Och en fin liten liten familj.
.
Imorgon kanske Rutan dyker upp?!? Om inte får det nog bli en liten jakt på lite lampor till hemmet. Dagar då inte solen visar sig är det så dystert och mörkt här inne.
.
På tal om gröten, jag har börjat koka egen men Texas är sådär förtjust i den. Men jag ger mig inte, det är ju stor skillnad i pris. Så nu blir det att testa sig fram, lite smör, lite kanel, lite hallon, mjölk... ja.. allt möjligt kan man ju ha i. Allt för att behaga den lille. :)
Emma
2011-11-29 @ 07:59:18

Försökte mig också på egen gröt igår. Fick blanda i persikapure för att hon skulle äta. Testade med vanligt äpple först men det dög inte. Får prova hallon idag eller nått. Va kräsna di ska va di små!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jossan

- och en dammråtta här och där

RSS 2.0