Graves sjukdom

Jag tror många ser mig som en stark tjej. Och jag är beredd att hålla med. Jag måste vara stark, hålla huvudet över ytan osv för att vår familj ska funka. Jag är stark. Men just nu faller jag. Ni är många som vet hur jag lägger timmar på träning, förberedelser av mat, planering. Jag mår bra av det. Jag mår bra av att svettas, äta bra och dricka vatten istället för cola. Men ver ni, det är rent för jävligt att jobba på i motvind hela tiden. För det är ju det jag gör. Det spelar ingen roll hur många plankor, crunches, armhävningar på tå, knäböj, intervallöp, KB-svingar jag gör. Jag ser precis ut som för två år sen. Och nu tänker jag fan skylla på denna jävla sjukdom. Det är skit. Folk säger prova någon annan tröning. Jag provar. Ät lite mer så, mindre si. Jag provar. Men nej, inte ett skit händer. Och orken till att ringa läkaren finns inte, vad ska jag säga? Det är ju hon som sagt åt mig att medicineringen inte påverkar mina träningsresultat. Jag har börjat tvivla. Jsg är ledsen. Jag känner mig ensam. 
mathilda
2015-06-30 @ 10:09:25
URL: http://mbehrmann.blogg.se

känn dej aldrig ensam. vi finns för dej. å du! Texas lever för dej älskade syster<3

Terese
2015-07-01 @ 10:12:07
URL: http://teresealex.blogg.se

Men åh vilken jobbig känsla, vilket skit! Förstår att det känns asjobbigt men jag tycker du är grym som kämpar på. Jag har försökt sluta fokusera så mycket på spegelbilden för jag ser också ut exakt som jag gjorde någon månad efter graviditeten trots mycket träning och bra mat. Det är nog bara så att min kropp vill se ut så. Vissa dagar hanterar jag det bra och andra blir jag arg på min kropp ☺️ Jag svarade på din kommentar på min blogg, blev en roman hehe Skickar över lite styrka och träningsglädje! Ha en fin dag!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jossan

- och en dammråtta här och där

RSS 2.0