Graves sjukdom

Igår gick jag med i en grupp på fejsboken: sköldkörtelföreningen. Och på ett dygn har jag insett hur sjukt opåläst och oinsatt jag är kring denna sjukdom. Känner mig helt vilsen. Detta har liksom bara passerat förbi, fast det är en sjukdom jag faktiskt lever med varje dag. Nu börjar jag förstå att man kan medicineras med annat än levaxin. Att sjukdomen påverkar hur man klarar av gluten, vikt, svullnad, mående efter ert högt sockerintag, hjärtslag osv.. Har dessa år haft en liten teori kring levaxin/ sjukdom och träning/ mat. Har många gånger känt att jag jobbar i motvind men min läkare hävdar att detta inte ska påverkar min kost/ träning. Men nja... Det där är jag inte så säker på längre. Och detta fruktansvärda illamående och hjärtklappning jag kan få efter för mkt socker/ kolhydrater gör mig ibland rädd.  Vissa nätter vaknar jag av att det känns som hjärtat ska hoppa ur kroppen (även nätter utan sockerintag tidigare under dagen/ kvällen). Stress och mkt tankar har jag tänkt. Men det kanske är så att det hör ihop med sjukdomen?!? Well, nu ska jag inte börja överanalysera här men ska absolut börja läsa på lite. Plus ringa och boka tid hos dr Bülow där jag ändå vill diskutera en annan slags medicinering och dessa symptom jag verkar ha. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jossan

- och en dammråtta här och där

RSS 2.0