Sömn, sjukhusbesök och träning

Mitt barn sovvägrar. Jag är frustrerad. What to do? Varför blir jag frustrerad för? Kanske för att jag vet att jag imorgon bitti kommer behöva vecka honom, trött och inte alls pepp på att vakna. Vi har läst böcker, samtalat och nu lyssnar vi på Sigur Ros och har tända ljus. Men det kryper i den lilla kroppen.... Ofrivilliga sena kvällar resulterade i en timmes nap på fsk idag. Oh no, det var så långe sen han sov på dagen. Men jag klandrar inte hans fröknar. Men jag anar en ond cirkel tyvärr... 
.
Går in på vecka 4 (eller är det 3??) på mitt träningsschema. Idag var det styrka som gällde. Ökar inget på vare sig marklyft eller knäböj för tillfället. Lyfter mellan 55-70 kg och knäböjer ca 45. Lyckades ta 14 kg i vadera hand i ett set hantelpress, men sen fick jag inte ens upp dem i lyften så backade till 12,5 kg igen. Men jag andas in, andas ut.. I sinom tid kommer jag både bli stark och tappa mer kroppsfett. Så tänker jag just idag iaf. Har hunnit med ett besök hos min Dr Bülow idag också, vi kollade av mina värden och hon tog sig en titt på mina ögon. Och när hon lyssnade på mitt hjärta och tog min puls gav hon mig beröm. Lugna och få hjärtslag och lugn puls tyder på en vältränad kropp. Tack sa jag och log. Mina ögon är bättre och jag känner mig frisk. Hon sänkte min dos levaxin och förhoppningsvis märker jag ingen skillnad. 
.
Dessa härliga kort dök upp på min timehop idag:

.

Två år sen var bönan så här tjusig :)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jossan

- och en dammråtta här och där

RSS 2.0