Mycket mat

Jag har lite svårt att hinna få i mig alla mina kalorier varje dag. För att få upp siffran lite innan sömn åt jag precis ett päron, 70 g keso och 15 g jordnötssmör. Serverades tillsammans med ett stort glas H2O. 
.
Kvällens middag blev en lins-bönsoppa/ gryta med morötter, sambal olek, krossade tomater och lök. Lite feta på toppen och grillade zucchini m. ost på som tillbehör. Även det gott för magen. Rakt ut i musklerna tänker jag! Syster E gjorde oss sällskap istorn, mycket trevligt. 
Dagen bjöd på lågintensiv cardio, 5,5K PW tillsammans med Texas och vagnen. Härligt väder men trötta ben.
.
Måste ge mig själv lite credd, inget socker (förutom en hembakad bulle och skorpa under helgens bäbisbesök) på flera veckor. Räknar inte in jordnötssnöret som socker, utan som en daglig fettkälla. Måttliga mängder folks! Socker har inte varit något svårt, har inte haft det som last på länge, svårare har varit just nötterna. I love nötter!!!! Men inga alls i mun sen jag började på detta upplägg. High five på mig själv! Tror säkert ett bakslag kommer, jag är ju trots allt mänsklig. Tex till helgen som kommer bestå av festligheter... Men det är ju ett år sen jag sist tog en klunk alkohol så jag tänker: kör all in. Sen back to vardag och nyttigheter igen. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jossan

- och en dammråtta här och där

RSS 2.0