Sunshine

Morning sunshines.
Vaknade vid 05.00, halvsov till 06.00 men sen kunde jag inte slappna av längre. Barnfritt, men ändå vakna i ottan. Antar att min kropp inte behövde sova mer. Den kände sig klar, utvilad. Och pigg på e ny dag. 
Har lite värk här och där efter denna veckans olika wod's. De mesta är uppsagde ungefär så här:
500 m rodd på maxmotstånd (ca 2.15 min)
10 armhävningar
10 lunges med vikter/ ben
10 squat med eller utan stång
10 kb swing 12 kg

Och fem varv. Lägger in lite olika övningar från gång till gång. Men har ofta det här ovan som grund. Brukar avsluta med någon tabata, tex varva jägarvilan med pilatesboll mot vägg och plankan. 

Att jag tränar så pass mycket som jag ändå gör visar tyvärr ytterst få resultat på utsidan. Jag tror det har mycket med min kost att göra, trots att jag äter nyttigt och bra. Kanske jag bara äter lite för mycket av det goda? Jag kan nästintill äta hur mycket som helst. Jag känner sällan att jag är mätt, utan tar gärna fler gånger. Många andra känner att nej, nu räcker det. Men det det gör sällan jag. Min magsäck måste vara helt enorm. Som kan rymma så där mycket. 

På ta om mat, nu är det frukostdags. Morgonsmoothien med kvarg, spenat, mjölk, linfrön, chiafrön och Fun- light står och väntar på mig i kylskåpet. Till detta "life changing bread" med ajvar och kalkon på. Och ja, kaffe. 
Mycket mat som sagt, men idag måste jag ladda ordentligt. Klockan 10.00 är det min tur att cykla i Spin of hope.  Är med i ett lag som pappa och hans anställda satt ihop. 1 timmes spinning. Inte direkt vad jag är van vid. Men det är ju bara att trampa på! 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jossan

- och en dammråtta här och där

RSS 2.0