Början av veckan

Igår var en mysig dag. Äntligen fick jag min efterlängtade sovmorgon. Jag sov helt enkelt bort min planerade morgonträning. Men min kropp njöt nog av det, mer än vad min hjärna gjorde. 
Hela förmiddagen tillbringade jag med en kär vän och hennes två månaders lilla bäbis. Vi åt gott och pratade om livet, det som har vart och det som är nu. Vilken energiboost!
Texas kom hem runt 16-tiden och vi plockade på en gång ut hans lilla cykel och trampade ett varv runt kvarteret. Så skönt väder, solens strålar är välbehövda. Och just ja, jag putsade lite fönster på morgonen. Det blev bättre än vad jag förväntat mig. Så när det finns lite tid över tar jag resten :)
.
Idag efter jobb/ dagis drog vi till Friskis. Jag kände att det var länge sen jag stod på löpbandet så dagens wod la jag upp ungefär så här:
1km löp tempo 12
10 armhävningar
10 v-rull med boll (magen jobbar, tyvärr har jag fortfarande träningsvärk sen förra vecka så de blev lite halvdana)
10 stående armrodd 10 kg i var hand 
10 grodhopp av/på bosuboll 
De andra fyra varven sprang jag 500 m på tempo 12,5
39 min. Klart! 
Hämtade Texas och drog hem och åt blodpudding och smörstekt vitkål. Sen somnade T vid strax efter 19.00 och snart är det min tur också. 
.
Så här ser formen oftast ut efter en nattsömn. 
Kvällens form är oftast mer kurvig och mjuk. 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jossan

- och en dammråtta här och där

RSS 2.0