Onsdagen 3 december

Snart är även denna onsdag avklarad. Veckorna fullkomligt springer iväg, håller ni inte med mig? Jag klagar inte! Julen närmar sig och det innebär 3 veckors ledighet från jobb och fsk för denna lilla stjärnfamilj. Det är vi så värda. Hösten har gått i ett. Texas hade vattkoppor under sensommar/ början till höst men efter det har vi båda vart pigga som nötkärnor. Det är ju fantastiskt, men lite feber eller hosta bara sisådär en eller två dagar kanske hade varit på sin plats. Om ni kan förstå mig rätt?!? Men nu är det ju lika bra att hålla sig friska de sista två veckorna, köra så det ryker så att säga! 
.
Idag hade vi soffmys när vi kom hem, ingen träning. Ingen stress över ngt. Bara vi två, kaffe, och 1kg peppisar ( Texas är galen i pepparkakor, men okej då. Inte 1 kg utan kanske 5-6 st) och Barnkanalen innan jag fixade maten. Och den blev god idag. Aubergingratäng toppad med mkt ost. Till detta jordnötsbiffar och tomat/ paprika. Biffarna köpte jag färdiga, hör ju inte till vanligheten att jag köper färdig mat. Men skönt att bara lägga fokus på en maträtt istället för två. När det väl var tid att äta hittade jag minime sovandes i soffan. Klockan 18.15. Så det blev jag och ensamheten till bords. Kvällen blir väldigt lång när T somnar så tidigt, det är lite tråkigt kan jag tycka. 
.
Nu ska jag strax sova, rumpan värker efter gårdagens träning. Magen har hunnit få sig en kopp te och ett kvällsmål, två avsnitt Banshee avklarat så jag säger väl godnatt på er. 
.

Minime 
.


Middag 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jossan

- och en dammråtta här och där

RSS 2.0