att åka tåg med barn

Jag ska ju ta tåget tur och retur till Stockholm. Någon som har erfarenhet av detta? Har bokat platser i salongen, känner att lite extra utrymme är på sin plats. Hur gör jag med vagnen? Har ju fortfarande kombi vagn till korven och den väger ju en del + tar mer plats än en liten sittsulky.
Plus väska alt. ryggsäck. Måste kolla om vi har någon stor sådan hemma hos mamma och pappa. Eller har någon en att låna ut?
Finns det barnstolar i restaurang vagnen? Kan ju bli ett mindre projekt att få i honom föda annars.
.
Texas öga är bättre, jag tänker ta mig ner till ÖF och höra vad de andra tycker. Vi ska göra gipsavgjutning av fötter och händer idag och det vill jag inte missa. Kanske kan få göra det iaf, då har ju inte Texas någon kontakt med de andra barnen.
Emma
2011-10-31 @ 11:14:23

Tror det finns platser att ställa vagnen på?! Jag har ju visserligen bara åkt till metropolen noselake! Vi ses sen. Kram

JOHANNATY
2011-10-31 @ 11:31:06
URL: http://johannaty.blogg.se/

hih :)

Det gick bra och åka tåg tyckte jag, fast alla tåg ser så olika ut ibland finns det massor av plats för vagnen och ibland står det en massa väskor i vägen. Ciara sov en bra bit i vagnen då bytte jag plats med en kvinna så att jag kunde sitta precis brevid.

Elin
2011-10-31 @ 12:56:36
URL: http://elinsrader.blogg.se/

mäh haha DU är hotta mamman okej:) hm.. jag som ändå har en bugga hade svårt att få plats med den då vi tog tåget till och från göteborg i somras, man får böka och knöla in den vid bagageutrymmet, vi åkte såntdärnta vanöigt gammalt intercitytåg.. Du får försöka stå så att du kommer först på:)

Teresa
2011-10-31 @ 15:31:31

Vi bokade faktiskt en plats som var nära rullstolsplats, i dom vagnarna finns det gott om plats för barnvagn och också en stor toalett precis i närheten. På dom tågen jag åkte fanns inga barnstolar i restaurangvagnen..:/




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jossan

- och en dammråtta här och där

RSS 2.0