UV- tält, solsting och underbara ongar

Efter att nästan ha bränt ihjäl min lilla unge ute idag är det jag som köper ett UV- tält.
.
Men vilket? Det här må tro? Funkar det?
.
Texas verkar ha ärvt något från sin far som gör att han suger åt sig solen. Trots att han legat under parasoll har han fått jätte mycket färg. Det var ju inte tanken direkt. Men han verkar inte ha ont utan har varit nöjd och belåten hela kvällen. Annat är det med min stackars rygg. Den har fått sig en ordentlig dust med solen idag.
.
.
Hade lyckan att få besök av Emma och Tuva idag. Det var jätte länge sen vi sågs och vi hade hundra saker att prata om. Lilltjejen har ju börjat med smakportioner och det hade naturligtvis jag en massa frågor om. Har funderat mycket kring detta med gröt- välling- ersättning- smakisar. Texas fyller fyra månader på tisdag och jag är nyfiken på hur han kommer reagera. Men hur ska jag lägga upp det? Ersättning morgon, smakportion vid lunch och gröt på kvällen? Hur gör ni andra?
.
.


Tuva och Texas
.
( aj, jag har bränt mig i hårbotten )
Emma
2011-06-29 @ 22:30:07

Sötaste ungarna <3 jag tycker du bara ska ge antingen gröt eller puré till en början ifall han skulle reagera på nått utav det. Ge puré nån vecka eller längre innan du börjar med gröten! Det är ju bara för att vänja han vid smaker!fast jag är ju verkligen ingen expert på barnmat haha.. Men De e så jag ska göra iaf ;) tack för idag! Kram

Teresa
2011-06-30 @ 09:22:12

Köp detta! Har släkt i gbg som kan plocka upp och skicka så slipper vi frakten på 140 spänn. :)

http://www.blocket.se/goteborg/UV_TALT___50__for_stranden___tradgarden_34341602.htm?ca=17&w=3

Killmamman
2011-06-30 @ 18:54:20
URL: http://killmamman.wordpress.com/

det är knepigt det där med solen... vi ska åka på köptur i morgon och leta parasoll, men det får nog bli ett sånt där tält också.



sv: det är fina svartvita bilder i böckerna som bebisar gillar :)

Nathalie
2011-07-01 @ 17:50:13

Tjo! Kan du inte berätta lite mer om din relation till Texas far? Varför du är ensam om honom och hur kom du fram till det modiga beslutet? Gillar bloggen och älskar din musiksmak! :) kram!

Smsa Låna
2011-07-19 @ 06:43:35
URL: http://smsalåna.nu

Kul blogg! Hur länge har du haft din blogg?




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jossan

- och en dammråtta här och där

RSS 2.0