hästarna och jag

Jag gillar verkligen denna bilden. Syrran tog den för någon sommar sen när jag var hemma och hälsade på. Passade då på att ta en tur på fältet på en fin fin pålle. Kan verkligen sakna att stallet, hästarna och allt som hör därtill. Men jag tror tyvärr aldrig att jag kommer igång igen, fegheten har nog tyvärr tagit över.....

.

Pluttan och jag vid en veterinärbesiktning innan tävling.

.

Bästa lilla ponnyn ever.

Zilgo har alltid haft en himla humör, men är den goaste ponnyn jag haft. Även en himla massa andra flickor (och pojkar) har haft mycket nöje med henne och plockat kilovis med rosetter. Hon kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta.

Nu är tanten 22 år och still going strong.

.

Bella Nova och jag.

.

Att hästarna varit en stor del av mitt liv har jag någon gång nämt tidigare. Med en mamma som ridlärare var det kanske inte så konstigt att det blev just det som blev mitt liv. Jag och mina tre systrar har alla varit väldigt involverade i hästarna och allt som hör därtill i många många år. Och det är även genom hästarna jag träffat många av mina vänner. Emma är en av dem :)

.

Och jag är så glad att det var just hästarna som var min ungdom, för när man har egna hästar krävs det att man tidigt lär sig ta ansvar och bli självständig. Och man lär sig att lite skit under naglarna absolut inte är något farligt.... ;)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jossan

- och en dammråtta här och där

RSS 2.0